Bila Tangan Gua Gatal

Tuesday, March 30, 2010
hero palsu sangat menyesal

Assalamualaikum.
malam ni gua change mood gua
gua tak tau malam ni kenapa tangan gua gatal
gatal nak garu
gatal nak tekan sana sini
gatal nak tukar itu ini
gatal nak berbini bini
last last gua jadi begini
sesalan demi sesalan gua rasa
salah siapa?
gua tuding jari telunjuk kanan kat gua
memang gua yang salah

sketsa bermula
agak agak separa jam yang lalu
gua asyik menatap kaca tv
tengok buletin utama
gua amik berat hal hal dunia juga
padahal gua tunggu berita sukan je
nak tengok kemajuan sukan kita
habis tengok Micheal Schumacher gelecek bola
habis tengok Cristiano Ronaldo main tennis
tak sangka keputusan Cristiano Ronaldo menang
lawan Rafael Nadal
Gua tabik habis Cristiano Ronaldo
lepas tunjuk kemenangan berprestij tu
berita sukan tamat
gua pun tekan butang power remote astro gua
padam kaca tv

gua rasa tngan gua gatak gatal nk tekan keyboard
gua nk kelik kelik tetikus gua
gua pun on laptop HP gua
sambil mengambil telefon bimbit gua
gua unlock tengok kot kot ada mesej
wah.3 mesej tak dibalas
gua balas satu satu
gua campak tepi nset gua
gua nak fokus kat skrin depan gua je

seperti biasa
pilihan pertama gua kelik YM gua
pastu tekan pulak google chrome
bukak dua tab
satu fb satu lagi blog kesayangan
gua masukkan lah email dan kata kunci
waktu ni la tangan gua tiba tiba gatal
gua garu garu tak juga lega

entah syaitan mana yang berbisik telinga kiri gua
gua rasa gua nak tukar URL blog gua
niat suka suka
tak tau bakal tukar jadi duka
tangan kiri gua begitu lincah bergerak memacu tetikus
ke depan kebelakang
ke kiri ke kanan
jari jemari tak kurang hebatnya
berdas das kelikan dibuat
*kelik kelik kelik*
bunyi tetikus elektronik laser
gua berusaha mencari cara nak tukar URL tu
peluh peluh jantan mebasahi pipi
setelah hampir separa jam gua mencuba
gua angkat flag putih depan skrin laptop
gua kata gua menyerah kalah

sedang gua di ambang kekalahan
gua rasa gua nak mintak pertolongan
gua guna talian hayat rakan rakan
gua bukak fb gua
tekan dekat kotak chat
secara random gua nampak nama seseorang
gua dapat rasa dia la orang yang gua cari
gua kelik kat nama dia
apalagi
rundingan pun bermula
gua pun keluarkan soalan gua tadi
"eh..macam mna nk tukar URL blog?"
member hebat gua tu berkata
"ow..senang ja"
gua kagum sebentar
hebat juga gua ada member hebat begini
gua diajar satu persatu cara nak tukar URL tu
gua tarik selai kertas dan sebatang pen tepi meja
gua salin sebijik sebijik apa diajar
tekun sekali gua menyalin
step satu satu gua hafal

ok.masa untuk mempraktikkan apa yang diajar
gua tekan link sana
gua tekan settings sini
last last gua jumpa jugak URL addres
gua berkata pada diri gua
"WELL DONE", bangga sorang sorang
sesudah gua tukar
dengan keyakinan yang teguh gua tekan SAVE
jiran gua yang sedang mengendap gua tepi tingkap
bersorak sorak pada kejayaan gua
gua rasa nak naik podium amek pingat emas olimpik
kejayaan gua menukar URL
gua bangga jadi anak Malaysia
gua rasa gua dah cukup bergaya
gua dah cukup hebat
gua tak tau yang gua dah silap

gua pon kembali ke homepage blog gua
nak tengok hasil kejayaan gua
benda first gua tatap dekat atas tu
memang benar.gua sudah berjaya menukar
gua scroll lagi scroll ke bawah tetikus gua
tiba tiba adik gua masuk bilik
pasang lagu Suspen
gua tiba tiba turut jadi suspen
adrenalin mengalir dalam darah gua
di sini lah di mana hati gua berderai
gua rasa hati gua seperti dilanggar lori
hati gua dmasukkan ke dalam blender air tebu
hati gua dipanggang panggang

rupanya
kejayaan gua itu satu kesilapan
penukaran URL telah menyebabkan semua
komen komen di blog gua di RESET
gua lihat sayu
semua nya kosong
kosong
dan kosong belaka
gua ternganga

gua rasa nak undo masa 30minit yang lalu
gua tekan CTRL+Z
tak juga boleh nak undo perbuatan gua
gua menyesal
gua menyesal jadi gatal malam ni
gatal sangat nak macam macam
sekarang gua nak salahkan sapa?
gua berdiri depan cermin
gua tuding jari kat mamat dalam cermin tu

ahh.sudah sudah lah menggatal
stop stop lah menyesal
gua dah tak nak kisah
gua nak fokus malam ni
gua ada game besar
team gua
MANCHESTER UNITED
vs
BAYERN MUNICH
gua nak pergi stretching dulu
nak warm up
malam ni gua nak menang
gua harap rakan gua
Micheal Schumacer bagi Hatrick malam ni


HABBIS


sarikata disediakan oleh Budak Tangan Gatal

12 pujian:

Nur Hanisah said...

pergh.
sejak msk uitm.
owh tak.
sejak msk matrix aku mmg dah kurang update psl sukan ni.
aku tau psl arsenal je sikit2.
xsgke plak aku si ronaldo yang x hensem langsung tu dah tuka kerjaya jadi pemain tenis.
giler hebat la die.
dulu main pkai kaki.
skrg main pkai tgn.

*clap clap clap*

Muhamad A Halim said...

mmg pon
ronaldo da menyesal
tu la..
dia gatal sangat dulu nak tukar masuk real madrid
kan da x femes skunk
hahaha
tu yang last2 dia tukar main tennis

Unknown said...

cian ko mat...
len kali gatal kaki..
jgn gatal tgn...

Muhamad A Halim said...

haha
lek ar
gua cool je

Anonymous said...

yeah..
shimi,aku setuju..
meleleh!

Nurhashimi said...

hahhahaha....

mad..see?

Muhamad A Halim said...

tu kritikan membina
aku mencuba dari tak cuba langsung kan??
gua de gak keberanian nak buat

..ALAWIAH.. said...

lain kali tnye pro cam aku ni..

MiNiE said...

gatal xhbz2...patot la x membeso...hak3

Nur Hanisah said...

mmg tgn kau sgt gatal kn?
da tuka url baru.
pastu tuka blk yg lame.
sgt lapang kah?
haha

Nurhashimi said...

x,ak xbg kutukan membina pon..babyface pon same..

kutuk btol2 punye

hanuman said...

dgr kata man u mng besar smlm?HAHAHHAHAH