Episod : Rahsia Kita je Tau

Wednesday, March 24, 2010
hero palsu menaip lagi

"rahsia kita je tau"
frasa yg sering diulang
dari orang pertama
ke makhluk ke dua
ke insan ke tiga
terus diulang sampai kembali
orang pertama mendengar frasa yg sama
"rahsia kite je tau"
dari makhluk yg lain.

mesti kalian blur.mereng.sasau baca ayat di atas
ok
di sini penerangan saintifiknye
pernah tak dalam hidup kita atau kau atau dia
dalam situasi dimana
contohnya
saya memberitahu rahsia kepada kawan paling saya pecaya saya suka sorang awek nama Rogayah.
dan ketika inilah frasa hikmat dilancarkan di akhir aktiviti berkongsi rahsia
"Rahsia kite je tau"
namun harapkan pagar, pagar makan ***i
kalau semua orang dah tawu.bukan rahsia dah kn?

nasihat dari saya
selagi boleh berahsia
simpan.jangan bukak kasi orang tengok
pepapatah omputih cakap
"SHARING IS CARING"
propaganda sumer tuh
lebih baik jangan share
kalau tau jd cmni kn?
kalau nk berahsia pegang pepatah melayu
"BIAR PECAH DI PERUT, JANGAN PECAH DI MULUT"
stail habaq hang
jangan bual sangat
buat dulu
baru kita bual panjang


..................................................................................

Saya terdengar perbualan abang hamidon dan Samad siang tadi.

Samad: Hai Midon kenapa muram ja ni?
Midon: Hmmm..pasal si Ali tu la.Adake patot dia g bagi tau kat semua org yg aku hutang dengan dia.Janji kate nk rahsia je.Malu betul aku dibuatnya.
Samad: Yang hang g hutang ngan Ali buat apa.Lain kali hutanglah dengan Abu
Midon: Kenapa ngan Abu?
Samad: Ish,hang ni. Abu tu bukan saja pandai simpan rahsia malah kalau hang bayaq lambat dia tak kisah punya.
Midon: Wow.hebatnya abu.
Samad: Setail habaq hang.Macam si Ah Cheng tu,dah empat bulan tak bayaq,Abu tak bising pon.Dia senyap senyap ja.
Midon: Macamana hang tau dah empat bulan Ah Cheng tak bayaq hutang dia?
Samad: Abu yang bg tau kt aku semalam
Midon: (BENGANG)


kata kata terakhir saya
muhasabah diri
kalau dulu kala penah terbocor
lepas ni janji dengan saya boleh?
satu je saya nak?
"ape yang saya cerita ni Rahsia Kita je Tau"


DI END

sari kata disediakan oleh ??(rahsia)




7 pujian:

hanuman said...

mcm post fred jah...

Nurhashimi said...

tau xper....
toh2 mmg copy c2 kot

Anonymous said...

hah?kau copy?

bawalbukanamesebena said...

hahaha

Muhamad A Halim said...

sori ckit
fred tiru aku

hanuman said...

pah tu nk jd mcm hilang punca lg mana?n3 CP ni...aish...takpe mat..aku sokong ko

Muhamad A Halim said...

blaja dri yg terbaek..
tol x?