Episod : Mula mula

Wednesday, March 24, 2010
Mula mula gua pikir
Mula mula gua tenung
Mula mula gua renung
Mula mula gua tanya
Mula mula gua rasa

monolog dalaman.
"kenapa gua buat blog?"
"kenapa gua tulis blog?"

----------gua flashback masa lalu gua----------

scene tragedi : satu bilik di UiTM

Dua sahabat, gua dan lu berbual kencang

gua : pa barang blog2 ni?x stail la.
lu : suka ati gua la.gua punya suka
gua : benci gua.x menarik.blog untuk org org skema cm lu
lu : suka ati lu mau bual apa.blog gua stail gua
gua : (gelak gelak gelak gelak)
lu : (mengeluh)


....................................................................................

dulu gua benci
dulu gua hina
dulu gua caci
dulu gua bahan

tapi
sekarang gua ada blog
sekarang gua menaip blog
apa hal?
apa jadi?

suhu badan 37drjh celcius
gua tak demam
gua waras lagi
gua tak gila

Konklusinya.
gua pesan sama lu org
jangan benci membenci
satu hari nanti benci tukar jadi suka
lu sama la nasib ngan gua
serik membenci
tambahkan positif
singkirkan negatif
tetap optimistik



BERSAMBUNG


Sari kata disediakan oleh Aku




0 pujian: