Hidup dan Pilihan

Monday, April 5, 2010

Assalamualaikum

"Dalam hidup kita diberi satu nikmat paling besar,iaitu nikmat untuk memilih"-teringat gua akan kata guru bila tiba waktu ini.

Sudah dua minggu gua pejam celik , duduk baring di rumah. Rasa macam tak guna gua hidup. Tapi, hari ini lain, gua sudah dipanggil berkhidmat. Bakat gua yang terpendam diperlukan.


Sekarang dua syarikat besar dunia berebut kepakaran gua


Syarikat kepunyaan billionaire Donald Trump
BILLION PARIT BUNTAR
Jawatan ditawarkan : Promoter
Gaji : RM750++
Tugas : Promote barang billion yang tak laku
Bakat diperlukan : Menipu pembeli


VERSUS


Tempat perokok membeli bekalan di tengah malam
7 ELEVEN PARIT BUNTAR
Jawatan Ditawarkan : Cashier
Gaji : RM700++
Tugas : Jaga kaunter bila bunyi ting tong di pintu utama
Bakat diperlukan : Kepekaan telinga dengan bunyi ting tong



Inilah pilihan yang gua dapat.
Gua jiwa celaru
Mata gua kelabu bila nak memilih


Saya nak solat istikharah
harap saya dapat mimpi baik malam ni.

Amin.








12 pujian:

Nur Hanisah said...

sila pilih 7E
kerja di 7E nmpk senang tapi susah
kau kene kerja shif mlm jgk la
tp kau kan kelawar
itu bukan masalah kot
lg satu kau mgkn berdepan dgn pembeli rokok yg mabuk dan gila
serta tidak pasti dgn jenama rokok mana yg harus dipilih
*ini berdsrkn pengalaman kwn aku.tq*
haha:D

Muhamad A Halim said...

wooo
ok..
ak pon pk cmtu
tpi billion gaji lebih 50rggt?
amcam?

..ALAWIAH.. said...

7e lah.. biar kurg rm5.. hee.. sebab boley aku beli slurpee t.. ngeh3..

Izzat Iskandar said...

keja 7E,snang dpt rokok

Muhamad A Halim said...

jawapan bernas dri ijat

Lucid Ikemal said...

7e org kta haram. sbb jual arak. tp rokok punn haram kan?

Muhamad A Halim said...

7e parit buntar bebas arak
haha
subhah?

Unknown said...

7E..style..

Nurhashimi said...

mad jauhkan diri dri syubhah...

nor asratul qamar chat?

bawalbukanamesebena said...

7e..time kire stok leh songlap
utk ko..stok rokok lah
ha ha ha
ngok. jgn buat pulak.

Unknown said...

mad, jujur cakap lah. kau punya blog antara yang paling menarik perhatian aku. tahniah.

Muhamad A Halim said...

hah
puji ke perli?
pape thanx